MADAGASCAR is an island located in the East of Africa where we can find wild nature, local culture, sandy beach and breathtaking landscapes.

Unknown to the general public and sometimes described as "land of adventure" by its location at a minimum of eleven hours flight from the European continent, it hosts a biodiversity considered as the first wonder of this country for nature lovers. Malagasy fauna and flora contain a high rate of endemicity.

The Red Island is adorned with exceptional landscapes and gives various tours to those who want to immerse themselves in endemic biodiversity, such as various species of lemurs and baobabs..
Historically, its population is a mixture of different migrations. It is composed of 18 ethnic groups spread over 22 regions. Thanks to these migrations, the country has inherited various cultural wealth with a warm and welcoming population. Conviviality and smiles illuminate the hearts and lives of Malagasy people.

This miscegenation is also reflected in Indian, Asian and African inspired gastronomy. Culturally speaking, you can only be fascinated by the habits and customs of each of them.

And to relax from daily journeys and discoveries, the Island offers 5000km of white sand coasts where you could at your pleasure enjoy the rays of the sun which will accompany your dreams in the country of the Moramora!

Our guaranteed departure tours

Discover our most popular flagship tours, guaranteed departures for this year 2019.

Madagascar Culture Voyage is the perfect agency for you to find the best destinations in Madagascar.

Testimonials

• Svetlana Doneva
    Happy new years to you too, i wish you health and luck with your work! My travel to Madagascar is one of the best i have had, i like the country, i like the people and the trip with all of you malagasy people. Best regards Svetlana
    Svetlana Doneva
  • Maria Koleva
    I am Maria from Bulgaria. I visited Madagascar in September - October 2017 travelling with a group of adventurers for more than twenty days.We descended the Manambolo River from Ankavandra to Bekopaka on traditional pirogues. It took us two and a half days. This is a real wild nature experience, and a fascinating way to see a bit of Malagasy life. I enjoyed the beautiful scenery, especially the gorgeous canyon walled by limestone cliffs, the quiet waters, the birdlife, the songs of the boatmen, as well as camping on the sandy beaches. We arranged the Manambolo river trip through Madagascar Culture Voyage, which I highly recommend and have only the best to say. Didy and his team took perfect care of us. They are very professional and responsible, but also very friendly.
    Maria Koleva
    Bulgarie
  • Diego barbieri & Mirco caraffa
    Four exceptional days on board a traditional wooden canoe. Staf careful in everything, and we ate very well! We sailed along the Mananbolo river, to discover the wildest nature. For us, an unforgettable experience, wonderful and truly adventurous, but in complete safety. I recommend this tour to those who are looking for four days in the silence of nature.
    Diego barbieri & Mirco caraffa
  • Marie caroline
    Je suis une française de 40 ans partie à Madagascar en octobre 2018. J’ai parcouru  la RN7 d’Antananarivo à Tulear, pendant deux semaines avec Didy pour guide. Il est très désireux de faire connaitre son pays, sa culture et sa nature. Et c’est très agréable d’échanger et de parler avec lui. J’ai apprécié son professionnalisme : il s’est montré attentionné et à l’écoute. J’ai fait un beau voyage dans une ambiance amicale et j’espère avoir l’occasion de revenir pour visiter le nord du pays avec Madagascar Culture Voyage. A bientôt Didy ! Marie-Caroline
    Marie caroline
    France
  • Amandine Debord & Anne Sophie
    Mon voyage a été extraordinaire ! Ponctué par des fous rires et une superbe ambiance, je vous raconte !! J'avais le projet de partir à Madagascar depuis 16 ans pour retrouver un ami. Je suis partie à l'origine dans le cadre d'un tournoi international de badminton avec une amie. Tout était calé, sauf qu'avec l'épidémie de peste qui s'est déclarée, mon voyage a été largement modifié, et au final j'en ai été ravie !! Notre guide Didy est venu nous accueillir à l'aéroport avec un mini bus. Transfert dans un hôtel (le Niaouly) avec une chambre immense avec vue sur sur Tana, en gros, deux pièces pour 2 personnes !! Nous y sommes restées 4 jours. Nous avons visité pleins de sites de la capitale. Notre guide, avec les événements a dû adapter notre circuit. Il a pris nos demandes en compte, de la découverte du pays, hors des lieux supra touristiques. Nous sommes donc parties en minibus vers Tamatave, en empruntant une route à travers le pays, traversant des villes et villages (Andasibe, Brickaville, .....) tous différents avec des paysages à couper le souffle. Puis une piste de terre de 7 kms pour arriver finalement à Manambato une plage de sable fin au bord d'un lac avec les cocotiers et tout ce qui va bien. Après Foulpointe, au bord de l'océan indien, nous avons pu plonger dans ce qu'ils appellent l'aquarium, masque et tuba et on est plongé dans un paradis sous-marin. Midi et soir, repas sur la plage avec le poisson commandé directement aux pêcheurs locaux. Des dorades et des langoustes énormes grillés à la plancha, dans un endroit paradisiaque !! Nous sommes reparties sur Tamatave, une "grande" ville, avec ses touc touc et le port de containers. Toujours les cocotiers, le sable fin.... Puis il a fallu revenir sur Tamatave, dans une ambiance encore et encore géniale, puis à Tana. Nous avons tissé un lien fort avec notre guide, qui est au petit soin pour ses clients, il s'adapte et fait toujours plaisir autant qu'il le peut. Je recommande fortement Madagascar culture voyage parce que ce n'est pas qu'un simple guide, c'est un voyage avec une personne qu'on identifie comme un ami qui connait par coeur son pays. Je repartirai bientôt à Madagascar et il est hors de question de partir avec quelqu'un d'autre que Madagascar culture voyage.
    Amandine Debord & Anne Sophie
    France

Information Centre

Your Guide:

Madagascar being a country that has recently opened up to tourism, inconveniences can arise during your trip: lack of professionalism of some service providers, slow service in restaurants, lack of infrastructure in parks.... The guide is here for you.... Click here to read more

About Madagascar Culture Travel

M ADAGASCAR CULTURE VOYAGE is a travel agency based in Antananarivo that wants you to visit and discover the secrets of the culture and nature of the Big Island.

MADAGASCAR CULTURE VOYAGE is specialized in the organization of cultural trips, mountain bike or walking tours, photographic tours, adventures but also essential...Click here to read more